Et klatrestativ giver en ekstra didaktisk dimension som kan udnyttes til at skabe ny motivation for eleverne:
Inspiration:
-Fordel alle tallene i en tabel fx 4- tabellen (4,8, 12, 16 osv.) rundt på klatrestativet. Her gælder det om at finde tallene i den rigtige rækkefølge. Evt. som stafet med to hold.
-Kryds og bolle med trøjer der placeres på forhånd 9 aftalte steder.
-Brug klatrestativet som en del af en forhindringsbane. Nu skal eleverne i hold bringe en spand vand gennem banen.
Til Pædagogen:
Et klatrenet kan give lidt udfordringer, da der kan være stor forskel på børnenes kompetencer. Overvej inden du sætter en aktivitet i gang, hvor stor spredning der er på kompetencerne.
Inspiration:
-En klassisk fangeleg vil få et nyt liv i er klatreanlæg.
-Klatrenettet kan være et slot til prinsesser, edderkoppespind til Spiderman
-Kaptajnens skib. En kommandoleg hvor der er en kaptajn der bestemmer hvad alle matrosserne skal. Eks. op i masten, skibet vipper, ned i kabyssen osv.